سینما

بازیگران و شخصیت‌های فیلم «صاعقه‌ها» از دنیای سینمایی مارول

طرفدارانی که در نمایشگاه مارول، لوکاس فیلم و استودیوی فاکس قرن بیستم شرکت کردند، منتظر اخباری درباره پروژه‌ای بودند که قرار است فاز ۶ را آغاز کند: «چهار شگفت‌انگیز». جان کرازینسکی در فیلم «دکتر استرنج‌ در چندجهانی دیوانگی» در نقش آقای شگفت‌انگیز ظاهر شد و پس از آن، ریبوت فیلم سینمایی اولین خانواده دنیای سینمایی مارول به سوژه گفتگوی بسیاری از طرفداران تبدیل شد. احتمالا به همین خاطر طرفداران انتظار داشتند که بعد از معرفی‌ کارگردان سریال «وانداویژن» به عنوان کارگردان این فیلم، باقی بازیگران هم معرفی‌ شوند.

افسوس که چنین نشد و کوین فایگی، رئیس استودیوی مارول هیچ خبری درباره این فیلم در نمایشگاه اخیر دی‌۲۳ (D23) نداشت. این پروژه فعلا هیچ اخباری برای به‌اشتراک‌گذاشتن ندارد. با این حال، اطلاعاتی درباره فیلم صاعقه‌ها (Thunderbolts) که قبل از فیلم چهار شگفت‌انگیز اکران‌ می‌شود در دسترس است که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

این فیلم که در کامیک‌کان سن‌دیگو معرفی شد، به نوعی نسخه‌‌ی مارول از فیلم «جوخه انتحار» دی‌سی خواهد بود و درباره گروهی از شروران و ضدقهرمانان است که با انزجار با جنایت مبارزه می‌کنند تا دین خود را به جامعه ادا کنند. این تیم چندین بار در کمیک‌ها نیز گرد هم آمده‌اند و این شروران تمام‌عیار در قالب گروهی از جنایتکاران پشیمان قرار می‌گیرند و سعی می‌کنند لکه‌های سیاه کارنامه خود را پاک کنند. این گروه بالاخره راه خود را به دنیای سینمایی مارول پیدا کرده و اطلاعیه اخیر مارول نشان داد که تعداد زیادی از شخصیت‌های محبوب طرفداران نیز به آن خواهند پیوست. اما بازیگران و کاراکترهای فیلم «صاعقه‌ها» چه کسانی خواهند بود؟

سباستین استن در نقش سرباز زمستان/ باکی بارنز

صاعقه‌ها

شاید شگفت‌انگیزترین عضو این تیم سباستین استن در نقش دوست قدیمی استیو راجرز، باکی بارنز باشد که به نظر می‌رسد فصل جدیدی از زندگی خود را آغاز کرده است. او از نظر اولویت و سابقه کاملا مهم‌تر از دیگران است، هم از نظر سنی و هم از نظر مدت زمان حضور در دنیای سینمایی مارول از زمان فیلم «کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام‌جو» در سال ۲۰۱۱ در فاز ۱. باکی در طول جنگ جهانی دوم و قبل از این که استیو جهش و رشد فوق‌العاده ابرسرباز را تجربه کند، نزدیک‌ترین دوست او و کسی بود که استیو همیشه به او متوسل می‌شد. زمانی که استیو به یک قهرمان نیرومند و کاپیتان آمریکا تبدیل شد، باکی هم‌چنان بهترین همراه او باقی ماند و به وی کمک کرد تا با سازمان شیطانی هایدرا مبارزه کند تا این که یک روز هنگام تعقیب قطار دشمن، از ارتفاع چند هزار فوتی سقوط کرد و همراهانش فکر کردند که او مرده است.

بیشتر بخوانید
۱۰ شخصیت زن جذاب فیلم‌ها و انیمیشن‌های دیزنی و پیکسار که نادیده گرفته شده‌اند

باکی به نحوی معجزه‌آسا زنده ماند اما سرنوشتش به نوعی بدتر از مرگ بود. هایدرا باکی را پیدا کرد و او را شستشوی مغزی داد و وی را به بازوی مکانیکی مجهز و به قاتل بی‌رحمی معروف به سرباز زمستان تبدیل کرد. آن‌ها او را در کرایتاسیز مستقر کردند تا در زمان مورد نیاز به کشت و کشتار بپردازد و حتی یکی از اهداف او همکار قدیمی‌اش، هاوارد استارک بود. استیو و باکی چندین دهه بعد در فیلم «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» یک بار دیگر با هم ملاقات کردند و باکی حتی قادر به شناسایی دوست قدیمی‌ خود نبود. استیو در نهایت، در فیلم «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» دوباره با دوست قدیمی‌اش دیدار کرد و با کمک واکاندا و تی چالا، وی را از شستشوی مغزی‌ نجات داد.

سرباز زمستان را آخرین بار در فیلم «فالکون و سرباز زمستان» در سال ۲۰۲۱ دیدیم که در آن، باکی به سم ویلسون (آنتونی مکی)، قهرمانی که زمانی به نام فالکون معروف بود و توسط استیو به عنوان جانشین خود یعنی کاپیتان آمریکا انتخاب شد، کمک می‌کند. آن‌ها در آن فیلم با هم به دنبال گروهی از افراد رادیکال فوق‌العاده قدرتمند رفتند. او در آن اثر به دنبال ادای دین خود به جامعه و کسانی بود که ناخواسته قبلا به آن‌ها آسیب رسانده بود و به نظر می‌رسد که این خط داستانی در «صاعقه‌ها» ادامه پیدا کند.

فلورانس پیو در نقش بیوه سیاه/ یلنا بلووا

صاعقه‌ها

یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت فیلم «بیوه سیاه» بازیگران و شخصیت‌های رنگارنگ و جدید آن محسوب می‌شد و مطمئنا بهترین نمونه، فلورانس پیو در نقش یلنا بلووا بود. یلنا مانند خواهرش، ناتاشا (اسکارلت جوهانسون)، کار خود را به عنوان یک جاسوس و قاتل آغاز کرد و در دهه ۹۰ میلادی به همراه الکسی شوستاکوف و ملینا وستوکف به عنوان کوچک‌ترین عضو یک خانواده عادی آمریکایی در دنیای سینمایی مارول ظاهر شد.

یلنا پس از ماموریت در ایالات متحده، آموزش دید تا به قاتلی زبده (بیوه سیاه) تبدیل‌ شود و توسط فرمانده خود، دریکوف، شستشوی مغزی داده شد. یکی از اعضای گروه او توانست حقیقت را به یلنا نشان دهد و باعث شد که او نیز به دریکوف خیانت کند و با ناتاشا و بقیه خانواده جاسوسان متحد شود. آن‌ها دریکوف را شکست دادند و یلنا در نهایت و البته برای مدت کوتاهی نزد خواهرش بازگشت.

او بخشی از نیمه بدشانس کیهان بود که در فیلم «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» با بشکن تانوس از صفحه روزگار محو شد و پنج سال بعد و پس از بازگشت به زندگی، از فداکاری ناتاشا باخبر شد. او در جستجوی پاسخ سوالات خود، در نهایت با والنتینا آلگرا دی فونتین، یک خیرخواه مرموز که قهرمانانی را که کمی ذات خشن و پلید دارند گرد هم می‌آورد همکاری کرد. والنتینا، یلنا را متقاعد می‌کند که کلینت بارتون یا همان هاوک‌آی (جرمی رنر)، ناتاشا را کشته است. شاید کلینت از نظر فنی یکی از مقصران مرگ ناتاشا بوده باشد اما یلنا در نهایت تصمیم می‌گیرد تا نزدیک‌ترین همراه و دوست خواهرش را به نام انتقام نکشد که این قضیه می‌تواند در آینده باعث ایجاد شکاف بین او و وال شود.

بیشتر بخوانید
۱۰ فیلم جذاب درباره‌ اختلال اسکیزوفرنی

دیوید هاربر در نقش نگهبان سرخ/ الکسی شوستاکوف

صاعقه‌ها

دیوید هاربر یکی دیگر از برجسته‌ترین چهره‌های فیلم «بیوه سیاه»، نقش نسخه روسی کاپیتان آمریکا را بازی می‌کند اما او مطمئنا تمام ملزومات و ویژگی‌های قهرمان دوست‌داشتنی ما را ندارد. الکسی سوژه نسخه روسی طرح ابرسرباز بود. این طرح علی‌رغم عدم استفاده از سرم اصلی استیو، موفقیت‌آمیز بود اما الکسی با وجود انجام تمام کارهایی که ژنرال دریکوف از او خواسته بود، هرگز فرصت زیادی برای درخشش پیدا نکرد.

وی پس از انجام یک ماموریت مخفیانه در ایالت متحده، به یک زندان خاص فرستاده شد و در آن‌جا داستان‌هایی درباره مبارزات خود با دشمن اصلی‌اش، کاپیتان آمریکا برای زندانیان تعریف می‌کرد. البته همه این داستان‌ها دروغ بودند، زیرا استیو راجرز زمانی که الکسی در دوران اوج خود به عنوان نگهبان سرخ قرار داشت منجمد بود اما این بدان معنا نیست که الکسی قطعا یک شیاد است. او هنوز یک ابرسرباز و جنگجوی ماهر است و می‌تواند مانند یک پدر دلسوز برای هم‌تیمی خود، یلنا ایفای نقش کند. او مانند کاپیتان آمریکا نیست اما قطعا چیزی فراتر از نسخه کپی این قهرمان است.

وایت راسل در نقش مامور ایالات متحده/ جان واکر

صاعقه‌ها

با صحبت از نسخه‌های مختلف کاپیتان آمریکا، به یاد جان واکر با بازی وایت راسل، جانشین سابق کاپیتان آمریکا و مامور ایالات متحده فعلی می‌افتیم. استیو راجرز، سم ویلسون را به عنوان کاپیتان آمریکای بعدی انتخاب کرد اما سم در ابتدا لباس ابرقهرمانی خود را به دولت سپرد و به نوعی کاپیتان ارتش ایالات متحده، جان واکر، یک کهنه‌سرباز ظاهرا لایق را انتخاب کرد که به نظر می‌رسید برای این نقش عالی باشد.

سپر کاپیتان آمریکا به او سپرده شد اما این سلاح برای تبدیل او به یک قهرمان بی‌عیب و نقص کافی نبود. دوست نزدیک واکر، لمار هاسکینز در حین تعقیب تروریستی به نام کارلی مورگنتاو (ارین مای کلیمن) و فلگ‌اسمشر‌ها در کنار وی کشته شد. واکر یکی از نمونه‌های سرم ابرسرباز مورگنتا را پیدا کرد و قبل از کشتن وحشیانه یک فلگ‌اسمشر بی‌دفاع در مقابل جمعیت، آن را نوشید. واکر عنوان و جایگاه خود را از دست داد اما والنتینا از او دعوت کرد تا به تیم صاعقه‌ها بپیوندد. او تمایل خود را به اعمال قهرمانانه و به خاطر کمک به غیرنظامیان آسیب‌دیده از دست داده اما اگر کسی مانند والنتینا رهبری این تیم را بر عهده داشته باشد وی باز هم تهدیدی بالقوه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید
۱۲ مستند برتر درباره‌ی قاتلان زنجیره‌ای که باید تماشا کنید

اولگا کوریلنکو در نقش تسک‌مستر/ آنتونیا دریکوف

صاعقه‌ها

سومین شخصیت این لیست که در فیلم‌ «بیوه سیاه» حضور داشته، اولگا کوریلنکو در نقش تسک‌مستر است که از نظر تاریخی یکی از سرسخت‌ترین ضدقهرمانان دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود. آنتونیا دختر دریکوف است که پس از اجرای نقشه انفجار توسط ناتاشا رومانوف دچار آسیب مغزی شدیدی شد. در نتیجه، حافظه تصویری فوق‌العاده قوی پیدا کرد که باعث می‌شد حرکات هر حریفی را به خاطر بسپارد و عینا آن‌ها را تکرار کند.

آنتونیا تحت کنترل دریکوف، سبک‌های مبارزه تمام انتقام‌جویان را مطالعه می‌کرد و تبدیل به جواهر تاج ارتش قاتلان دریکوف شد. ناتاشا در ادامه، آنتونیا را از سلطه دریکوف آزاد کرد و آخرین بار در حالی دیده شد که دیگر بیوه‌های آزاد‌شده به او کمک می‌کردند. او به وضوح در صورت پیوستن به گروه صاعقه‌ها دوباره پتانسیل خود را به عنوان یک مبارز بازیابی می‌کند.

هانا جان کامن در نقش آوا استار/ گوست

صاعقه‌ها

هانا جان کامن تنها عضو تیم که در فیلم‌های «بیوه سیاه» و «فالکون و سرباز زمستان» حضور نداشته، پس از ایفای نقش ضدقهرمان در فیلم «مرد مورچه‌ای و زنبورک» در سال ۲۰۱۸ دوباره به دنیای سینمایی مارول بازمی‌گردد. آوا در سنین جوانی، قربانی یک حادثه درهم تنیدگی کوانتومی شد که موجب شد تا ساختار مولکولی او پایدار شود و واقعیت را به گونه‌ای متفاوت از دیگران تجربه کند. سازمان شیلد به جای یافتن درمانی برای آوا، از شرایط او به نفع خود استفاده کرد.

آن‌ها لباسی برای او ساختند تا توانایی‌هایش را کنترل کنند اما این لباس تنها یک راه حل موقت برای این مشکل دائمی بود. او تبدیل به جاسوس و قاتلی به نام گوست شد و ماجراجویی خود را فقط به عنوان یک دختر کوچک شروع کرد که می‌ترسید و نمی‌خواست به طور کلی وجودیت خود را فراموش کند. او از دکتر بیل فاستر (لورنس فیشبرن) کمک گرفت و فاستر نیز از فناوری همکار سابقش هنک پیم (مایکل داگلاس) در این راه استفاده کرد. او در مواجهه‌ با همه چیز به شکل تهاجمی برخورد می‌کرد اما در نهایت، با مرد مورچه‌ای (پل راد) و دوستانش به توافق رسید و آن‌ها قول دادند که درمانی برای بیماری او پیدا کنند.

بیشتر بخوانید
۱۰ حقیقت تلخ درباره والت دیزنی که نمی‌دانستید

جولیا لوئیس درایفوس در نقش کونتسا والنتینا آلگرا دی فونتین

صاعقه‌ها

رهبر کل عملیات، والنتینا آلگرا دی فونتین با بازی جولیا لوئیس درایفوس (بازیگر سریال «ساینفلد») به نوعی نیک فیوری صاعقه‌ها است. او در فیلم‌های «فالکون و سرباز زمستان» و «بیوه سیاه» نیز ظاهر شده اما اطلاعات کمی درباره این فرد مرموز وجود دارد. وی سعی کرد تا یلنا را متقاعد کند که هاوک‌آی را بکشد و به نظر نمی‌رسد که طرفدار انتقام‌جویان باشد و نسخه کمیک او با داشتن پیوندهای تاریخی با سازمان هایدرا به جنبه‌ شرورانه این شخصیت دامن می‌زند. والنتینا چه فقط یک مامور دولتی بدبین باشد یا یک شرور واقعی در لباس مبدل، به وضوح دوستانی در سمت‌ها و جایگاه‌های بالا دارد.

دنیل برول در نقش بارون هلموت زیمو؟

صاعقه‌ها

دنیل برول بزرگ‌ترین شخصیت حذف‌شده از لیست ابتدایی بازیگران فیلم «صاعقه‌ها» بود که با توجه به اهمیت بارون زیمو در کمیک‌های صاعقه‌ها کمی شوکه‌کننده است. زیمو که برای اولین بار در فیلم «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» معرفی شد، کینه عمیق و تلخی نسبت به ابرقهرمانان دارد و پس از مرگ خانواده‌اش در جریان بحران اولتران در سوکوویا، فکر می‌کند که آن‌ها آسیب‌های بسیار بیشتری نسبت به مزایای خود برای جامعه در پی دارند.

وی به عنوان یک فرد ثروتمند، از سرمایه و نفوذ خود برای اجرای چندین طرح در راستای از بین بردن آن‌ها استفاده کرد که همین قضیه به طرز عجیبی منجر به اتحاد بین او، سم ویلسون و باکی بارنز شد. زیمو از شستشوی مغزی باکی در «جنگ داخلی» علیه او استفاده کرد و پس از آن، باکی حتی برای یک ثانیه هم به او اعتماد نکرد و سعی کرد این شخصیت را به دست عدالت بسپارد اما در نهایت زیمو فرار کرد تا دوباره طرح‌ و نقشه‌های خود را عملی کند.

چیزی که فقدان زیمو را تا این حد عجیب جلوه می‌دهد این است که او اغلب رهبر این تیم در کمیک‌ها بوده است. وی طرح و نقشه‌ شرورانه دیگری در ذهن خود داشت اما به هر حال همیشه یکی از اعضای اصلی تیم بوده است. شاید او این بار نقش شخصیت شرور فیلم را بازی کند که با توجه به این که احتمالا نمی‌خواهد دوباره با باکی یا جان واکر کار کند، منطقی خواهد بود. صرف نظر از این قضایا، بسیار بعید به نظر می رسد که زیمو جزو شخصیت‌های فیلم «صاعقه‌ها» نباشد، چرا که همیشه یکی از عناصر اصلی کمیک‌‌ها بوده است.

منبع: collider

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا