سینما

آیا تانوس قوی‌تر از هالک است؟

طرفداران کمیک همیشه و همه‌جا درباره این موضوع که کدام یک از دو شخصیت کمیک‌بوکی هالک و تانوس ممکن است در مبارزه با یک‌دیگر پیروز شوند، صحبت می‌کنند.

هالک در بین ابرقهرمانان، معمولا یکی از قدرتمندترین شخصیت‌ها در دنیای مارول و در تمام کمیک‌ها محسوب می‌شود. هر کسی که کمیک بخواند می‌داند که هالک معمولا قبل از مبارزات فریاد می‌زند و می‌گوید: «هالک قوی‌ترین موجود تاریخ است!» قدرت او آن‌قدر افسانه‌ای است که این شخصیت راهکار فوری تونی استارک در برابر ارتش لوکی بود و تونی می‌دانست که لشکرکشی‌های دشمن در برابر قدرت این غول سبز هیچ اهمیتی ندارد.

حالا به شروری می‌رسیم که باعث اتحاد شخصیت‌های فرانچایز دنیای سینمایی مارول شد: تانوس. دنیای سینمایی مارول قدرت تانوس را به تصویر کشید و «نگهبانان کهکشان» او را به عنوان قدرتمندترین موجود جهان معرفی کرد اما بسیاری تصور می‌کردند که او بیشتر قدرت و توانایی‌ خود را از سنگ‌های ابدیت به دست می‌آورد.

فیلم «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» در اوج دنیای سینمایی مارول و پس از ده سال تلاش، هالک و تانوس را در مقابل یک‌دیگر قرار داد و بسیاری انتظار داشتند که این مبارزه یک رویارویی حماسی بین این دو قدرت برتر باشد. با این حال، فیلم نشان داد که تانوس بسیار قدرتمند است و او اجازه نداد که هالک، قوی‌ترین عضو انتقام‌جویان سد راهش شود. اما باز هم این سوال پیش می‌آید که آیا تانوس واقعا قوی‌تر از هالک است؟ پاسخ این پرسش شاید شما را شگفت‌زده کند. در واقع می‌توان گفت بله و خیر. این موضوع به موارد بسیاری بستگی دارد و بهتر است که تانوس بدون دستکش ابدیت را در این مقایسه مدنظر قرار دهیم تا جذابیت‌ کار بیشتر شود.

بیشتر بخوانید
هر آنچه از انیمیشن «هتل ترانسیلوانیا ۵» باید بدانید

تانوس در برابر هالک دنیای مارول

هالک و تانوس

این نبرد به صورت کوتاه در صحنه ابتدایی جنگ ابدیت نشان داده شد. تایتان دیوانه به راحتی توانست هالک را بدون استفاده از تنها سنگ ابدیتی که در آن زمان در دسترس داشت (سنگ قدرت) شکست دهد و سبک مبارزه تانوس به وحشی‌گری و قدرت هالک چربید. هالک قبل از این که تانوس مبارزه را با چند ضربه سریع به پایان برساند، تایتان دیوانه را غافلگیر کرده بود و دست برتر را داشت. این مبارزه به وضوح تانوس را به عنوان یک تهدید و قدرت برتر معرفی کرد، زیرا او حتی بدون استفاده از سنگ ابدیت نیز قدرتی کافی داشت و یک جنگجوی ماهر بود و توانست قدرتمندترین قهرمان انتقام‌جویان را به راحتی شکست دهد. پس این مسابقه یک برنده واضح دارد: تانوس.

شایان ذکر است که هالک و تانوس در فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی» و پس از تبدیل شدن بروس بنر به هالک هوشمند فرصت مجددی برای مبارزه پیدا نکردند. شاید در آینده و با توجه به ترکیب بنر و هالک، این دو نبرد دیگری را با هم تجربه کنند. «شی‌هالک: وکیل دادگستری» ثابت کرد که هالک هوشمند هنوز قدرت و توانایی نسخه اصلی خود را دارد اما عقل و هوش بنر شاید سلاح مخفی و رمز شکست دادن تانوس باشد.

تانوس در برابر هالک شگفت‌انگیز (کمیک)

هالک و تانوس

خود تانوس در دهه ۹۰ میلادی و در کمیک شماره ۱ «تانوس» درباره این موضوع صحبت کرده بود. او پس از شکست دادن قهرمان اصلی در نبرد برای به دست آوردن سنگ‌های ابدیت، اذعان می‌کند که مبارزه با هالک سخت خواهد بود و می‌گوید: «به نظر می‌رسد قدرت او نسبتی مستقیم با خشمش دارد و به همین خاطر است که من در طول این سال‌ها از مبارزه با هالک اجتناب کرده‌ام.» پس مبارزه با هالک برای تانوس دشوار است و این جملات نشان می‌دهد که اگرچه او قدرتمند است اما ترجیح می‌دهد از رویارویی با هالک دوری کند.

بیشتر بخوانید
نگاهی به تار ایران‌ساز مدل سه مهر؛ متناسب با قیمت

تانوس در نهایت در کمیک دستکش ابدیت با هالک مبارزه کرد و تیمی از قهرمانان نیز به هالک پیوستند اما در آن مرحله، تانوس هر شش سنگ ابدیت را در اختیار داشت. یکی از نسخه‌های احتمالی آینده مارول، جهانی را نشان می‌دهد که در آن تانوس برنده می‌شود و او هالک را مانند برده به زنجیر می‌بندد. پس این نبرد برنده مشخصی ندارد و هر کدام از این شخصیت‌ها شانس بالایی برای پیروزی دارند.

تانوس در برابر هالک جاودانه

هالک و تانوس

هالک جاودانه موجودی سرسخت است، آن‌قدر سرسخت که حتی می‌تواند یک موجود شیطانی را هم شکست دهد. اما آیا او می‌تواند تانوس را شکست دهد؟ امواج قدرتمندی که به شکل خاصی از تشعشعات گاما و با انفجارهای مختلف از بدن او ساطع می‌شوند، به قدرت این هیولا می‌افزایند. امواج گامایی که این شخصیت را به هالک جاودانه تبدیل می‌کنند، فقط در شب ظاهر می‌شوند و این نوع خاص از تابش با جادوی تاریک مرتبط است. هالک با استفاده از این دگرگونی جادویی، توانست آن موجود شیطانی (والای همگان) را شکست دهد که در نوع خود اقدامی شاهکار و چشم‌گیر بود. با این حال، نبرد او با تانوس چه نتیجه‌ای خواهد داشت؟

تانوس با مشت یک سیاره را نابود کرد و عواقب این اتفاق حتی خدشه‌ای هم به این کاراکتر وارد نکرد. هالک جاودانه و تانوس نیروهایی مخرب و باورنکردنی دارند. بنابراین اگر این دو با یک‌دیگر مبارزه کنند، صرف نظر از این که چه کسی پیروز می‌شود، آسیب‌های جانبی این نبرد تمام دنیا را نابود خواهد کرد.

تانوس در برابر هالک ورلدبرکر

هالک و تانوس

این‌جاست که همه چیز جالب می‌شود. هالک ورلدبرکر در کمیک «هالک در جنگ جهانی»، موجودی فوق‌العاده قدرتمند است و تنها با قدم زدن خود، سطح زمین را به لرزه درمی‌آورد. قدرت او به طور مستقیم با عصبانیتش افرایش می‌یابد و او نیرویی بیشتر از هالک معمولی دارد. این هالک پس از مرگ همسر و فرزندش در ساکار، در اثر انفجار هسته‌ای به وجود آمد. این انفجار هالک قدرتمندتری را ایجاد کرد که با خشم ناشی از غم و اندوهی که قبلا هرگز آن را احساس نکرده بود، هر موجودی را به وحشت می‌انداخت.

بیشتر بخوانید
۱۰ فیلم علمی-تخیلی برتر که به توصیه‌ی کارگردان «آواتار» باید ببینید

او با بازگشت خود به زمین می‌تواند چندین تیم از قهرمانان و جهش‌یافته‌ها را به راحتی شکست دهد. او حتی از بلک بولت، پادشاه اینهیومن‌ها نیز که می‌توانست دشمن خود را با یک زمزمه از بین ببرد قوی‌تر است. هالک در کمیک‌ها به راحتی چهار شگفت‌انگیز، مرد آهنی، دکتر استرنج و مرد عنکبوتی را شکست داد و پا به پای گوست رایدر که احتمالا تنها موجود روی کره زمین بود که در آن زمان توانست او را متوقف کند، مبارزه کرد. هالک در نهایت زمانی تسلیم شد که فهمید افرادی که فکر می‌کرد گناهکار هستند در واقع بی‌گناهند و در واقع یکی از دوستانش به او خیانت کرده بود. در نهایت نیز مشخص شد که پسر او هنگام زایمان همسرش زنده مانده و هالک نام اسکار را برای وی برگزید. این نسخه از هالک احتمالا می‌تواند تایتان دیوانه را شکست دهد.

تانوس با وجود تمام این موارد یکی از قدرتمندترین موجودات مارول و شروری است که بسیاری از او می‌ترسند. وی چندین قهرمان در دنیای مارول را شکست داده و تعداد کمی از شخصیت‌ها توان مقابله‌ با او را دارند. هالک دنیای سینمایی مارول نتوانست تانوس را شکست دهد اما همتایانش در کمیک‌بوک‌ها شانس بیشتری در مبارزه با تانوس دارند، به خصوص اگر تانوس از دستکش ابدیت استفاده نکند. به هر حال مبارزه این دو شخصیت در دنیای مارول از جذابیت خاصی برخوردار است.

منبع: movieweb

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا