سینما

آواتار ۲ برای دیزنی چیزی بیش از ماشین پولسازی است

«آواتار ۲» یکی از مهم‌ترین فیلم‌هایی آتی دیزنی است و می‌توان گفت که این اهمیت تنها به خاطر فروشی که این فیلم قطعا در گیشه خواهد داشت نیست.

تقریبا پس از گذشت ۱۳ سال از اولین فیلم «آواتار» که در سال ۲۰۰۹ ساخته شد، جیمز کامرون سرانجام دوباره به این فرنچایز بازگشته تا حال که دیزنی، کمپانی فاکس قرن بیست‌ویکم را خریداری کرده، یکی از محصولات پرفروش دیزنی را تولید کند. البته قطعا آواتار تنها دلیل خرید کمپانی فاکس توسط دیزنی نبود، اما می‌توان گفت که فیلم‌های جیمز کامرون فرصت بزرگی را در اختیار کمپانی دیزنی قرار خواهند داد و این فرصت با انتشار فیلم آواتار ۲ در سال ۲۰۲۲ و فروش بی‌نظیری که خواهد داشت بیش از پیش خودش را نشان خواهد داد.

آواتار ۲ برای دیزنی اهمیت شگرفی دارد

آواتار

فیلم علمی-تخیلی حماسی آواتار که داستان آن به روایت تلاش انسان‌های قرن بیست‌ودوم می‌پردازد که می‌خواهند یک ماه قابل سکونت را در یک سیستم ستارهای دورافتاده تصاحب کنند، بیشتر به خاطر جهانی که خلق نموده، جلوه‌های بصری فوق‌العاده یا خط داستانی‌اش شناخته نشده، بلکه به‌عنوان پردرآمدترین فیلم تاریخ در ذهن‌ها جا افتاده است. این فیلم که به پرفروش‌ترین فیلم تمام دوران تبدیل شده با پیشی گرفتن از فیلم عاشقانه «تایتانیک» که در سال ۱۹۹۷ ساخته شد، توانست این عنوان را از آن خود کند و به‌عنوان بهترین فیلم تاریخ گیشه شناخته شود. با توجه به اینکه دیزنی در حال حاضر با دنیای سینمایی مارول در رقابت است، خرید مجموعه‌ی آواتار تنها دارایی‌ این استودیو است که می‌تواند موفقیت این کمپانی را در گیشه تضمین نماید.

گویا شرکت فاکس به واسطه حمایت مالی و فرهنگی دیزی از آواتار قرار است، آواتار ۳، ۴ و ۵ را در شش سال آینده ساخته و پرداخته کند زیرا با توجه به اینکه بیش از یک دهه از دنیای مملو از هیولای آواتار می‌گذرد، قطعا سرمایه‌گذاری بر روی فرنچایزی که تنها یک دنباله داشته باشد برای دیزنی چندان سودآور و معقول نخواهد بود. شاید دیگر مخاطبان همانند سال ۲۰۱۰ منتظر انتشار آواتار ۲ نباشند اما گویا دیزنی از میزان فروش فیلم مطمئن است که تا این حد بر روی آن سرمایه‌گذاری کرده است. بنابراین آواتار ۲ برای دیزنی چیزی بیش از فروش یک میلیارد دلاری در گیشه می‌ارزد زیرا دیزنی برای بلندمدت بر روی این فرنچایز سرمایه‌گذاری کرده است.

بیشتر بخوانید
آیا فضای کلی فیلم‌های سینمایی نسبت به گذشته تاریک‌تر شده؟

دیزنی برای موفقیت بیشتر در گیشه بر روی آواتار ۲ و دیگر دنباله‌های این فرنچایز شرط‌بندی کرده است

آواتار

دیزنی به جای رزرو تاریخ‌های اکران سودآورتر برای فیلم‌هایش، کریسمس را به انتشار آواتار ۲ اختصاص داد. آواتار ۲ که در تاریخ ۱۶ دسامبر ۲۰۲۲ به نمایش در خواهد آمد، درست در همان تاریخی اکران خواهد شد که فیلم‌های پرفروشی مانند «مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست» در سال ۲۰۲۱ به نمایش درآمدند. مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست اولین فیلمی بود که پس از «جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر»، توانست به فروش بیش از یک میلیارد دلار در گیشه دست یابد و عجیب اینکه «جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر» هم در کریسمس اکران شده بود. در واقع گویا تمام فیلم‌هایی که در ماه دسامبر اکران می‌شوند به فیلم‌های پرفروشی تبدیل می‌شوند و رزرو پنجره زمانی دسامبر برای این دنباله نشان‌دهنده‌ی سرمایه‌گذاری عظیم دیزنی بر روی این فیلم است.

در واقع دیزنی به جای سرمایه‌گذاری روی فیلم‌هایی نظیر «لایت یر» یا «ثور: عشق و تندر» و گنجاندن آن‌ها در بازه زمانی کریسمس، تمام تلاش خود را کرده که تماشاگران را وادار کند تا در کریسمس به تماشای «آواتار ۲» بیایند. دیزنی نه تنها پیش‌بینی کرده که آواتار ۲ تنها در یک روز درآمدی معادل یک میلیارد دلار را برای این کمپانی به ارمغان خواهد آورد، بلکه برای تولید سه دنباله دیگر این فرنچایز تا سال ۲۰۲۸ نیز سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام داده است. البته اگر استودیوهای دیگر به جای دیزنی بودند قطعا پس از مشاهده‌ی نحوه‌ی استقبال از آواتار ۲ تاریخ انتشار دنباله‌های بعدی را مشخص می‌کردند، اما دیزنی دسامبر سال ۲۰۲۴، ۲۰۲۶ و ۲۰۲۸ را به‌عنوان تاریخ انتشار آواتار ۳، ۴ و ۵ در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید
بهترین فیلم‌های عاشقانه خارجی

به نظر می‌رسد که دیزنی تا حد زیادی بر روی میزان فروش این دنباله‌ها حساب کرده مگر اینکه آواتار ۲ تمام نقشه‌های این کمپانی را نقش بر آب کند. با اکران آواتار ۲ و تمامی دنباله‌های بعدی فرنچایز کامرون در پنجره زمانی کریسمس، دیزنی آواتار را به پرچم‌دار کمپانی خود تبدیل کرده که موفقیت این کمپانی را حداقل تا شش سال دیگر در گیشه تضمین می‌کند.

آواتار نه فقط به خاطر پرفروش بودن بلکه به خاطر تم پارک مانندش برای دیزنی مهم است

آواتار

در حالی که خرید آواتار ۲ به‌عنوان یک فیلم دنباله‌دار در سال ۲۰۱۰ همانند تصاحب یک معدن طلا بود، اما می‌توان گفت که اهداف دیزنی برای این فرانچایز بسیار فراتر از مشاهده این فرنچایز به‌عنوان یک فیلم سینمایی بود. حتی در سال ۲۰۱۶، «آواتار ۲» به‌عنوان گل سرسبد کمپانی فاکس و تنها برگ برنده‌ای که سبب شده بود خرید این کمپانی از نظر دیزنی به صرفه باشد توصیف شد، اما این امر فقط به دلیل پرفروش بودن آن در گیشه نیست. بلکه دیزنی به آواتار ۲ و سایر دنباله‌ها به‌عنوان یک فرصت استثنایی برای تولید فیلم‌هایی در پارک‌های مصنوعی می‌نگریست. هم اکنون دیزنی این فرصت را پیدا کرده که جامعه گسترده‌ای را در درون یک فضای پارک مانند خلق کند و طرفداران فیلم‌های آواتار را با دنیای خیالی جذابی آشنا کند که شاید در رویاهایشان نیز نتوانند آن را مشاهده کنند.

با خرید آواتار، دیزنی امیدوار است که دنیای پاندورا را به تجربه سیر و سفر به درون یک پارک عظیم تبدیل کند که شاید با دنیای خیالی هری پاتر قابل مقایسه باشد در واقع آواتار یک مزیت دیگر هم دارد که سایر فرنچایزها از آن بی‌بهره هستند و آن این است که این فیلم، داستان انسان‌هایی را روایت می‌کند که خودشان را با استفاده از آواتارها به درون دنیای دیگری فرستاده‌اند. بنابراین این فیلم به تماشاگران این پارک عجیب و غریب اجازه می‌دهد تا جهان را از دید یک فناوری بصری پیشرفته مشاهده کنند. لذا پس از انتشار آواتار ۲، دیزنی می‌تواند جاذبه‌های دنیای خیالی پاندورا را هر روز بیشتر و بیشتر کند تا مخاطبان و علاقه‌مندان بیشتری را به سمت خود جلب نماید.

بیشتر بخوانید
۱۰ فیلم برتر زیرژانر «نبرد سلطنتی» (بتل رویال) بر اساس رتبه‌بندی IMDb

آیا سرمایه‌گذاری دیزنی بر روی آواتار به سودش خواهد بود

آواتار

دیزنی در حال سرمایه‌گذاری بخش باورنکردنی از سرمایه خود بر روی فرنچایز آواتار است و به‌شدت از این فرنچایز حمایت می‌کند و موفقیت آن را تضمین شده می‌داند؛ اما از طرف دیگر بسیاری تصور می‌کنند که به خاطر وقفه طولانی که در تولید دنباله‌های بعدی رخ داد، این فرنچایز طرفداران پر و پا قرص خود را از دست داده است. با این حال، شهرتی که آواتار برای خودش دست و پا کرد قطعا سبب می‌شود که بخش قابل توجهی از بینندگان گیشه ۲۰۰۹ برای تماشای این دنباله در سال ۲۰۲۲ راهی سینماها شوند. دنیای پاندورا در سال ۲۰۰۹ از نظر تکنولوژیکی فوق‌العاده پیشرفته بود، اما فناوری سینمایی از آن زمان به بعد به‌شدت متحول شده و لذا جلوه‌های بصری کامپیوتری دیگر همانند قبل برای تماشاگران جذاب نیستند. علاوه بر این، آواتار (۲۰۰۹) با پایانی کاملا مشخص به اتمام رسید، در حالی که دنیای گسترده آواتار قطعا فضایی را برای کاوش باقی خواهد گذاشت؛ لذا باید دید که آیا مخاطبان از تماشای فیلمی که در نهایت باز هم سؤالاتی را در ذهنشان ایجاد کند لذت خواهند برد یا خیر.

با این حال، موفقیت آواتار بیشتر به مضامینی که این فیلم ارائه نموده، جلوه‌های ویژه و فناوری منحصربه‌فردش که برای مخاطبان سرگرم‌کننده بود بازمی‌گردد. بنابراین کیفیت منحصربه‌فرد و جلوه‌های بصری خیره‌کننده دنباله‌های آواتار قطعا بسیاری از تماشاگران را راهی سینماها خواهد کرد. البته این امر چندان غیرمنطقی هم نیست زیرا آواتار ۲ یکی از بزرگ‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲ به شمار می‌آید. بنابراین اگر آواتار ۲ نتواند فروش خوبی در گیشه داشته باشد قطعا این موضوع یکی از شگفتی‌های تاریخ‌ساز خواهد بود. کامرون، پیش‌تر خودش را ثابت کرد و کم و بیش دیزنی از شرط‌بندی‌اش بر روی این کارگردان حرفه‌ای مطمئن است. بنابراین در کل می‌توان گفت با وجود کامرون در پشت دوربین و استفاده از جلوه‌های ویژه مسحور کننده و به کارگیری فناوری بسیار پیشرفته‌، تاریخ انتشار کریسمس و فضایی همچون پارک، به نظر می‌رسد فرنچایز آواتار بتواند تمامی انتظارات را برآورده نماید.

بیشتر بخوانید
چگونه از شر گونه‌های مختلف زامبی در فیلم‌ها و سریال‌ها خلاص شویم؟

در حالی که پیش‌بینی این موضوع که آیا جهان آواتار می‌تواند همانند دنیای سینمایی مارول محبوبیت یابد یا نه سخت است، اما قطعا سرمایه‌گذاری‌های بی‌حد و حصر دیزنی سبب می‌شود که آواتار چیزی فراتر از یک فیلم عادی باشد و قطعا همین امر محبوبیت این فرنچایز را در بین مردم افزایش خواهد داد. نام تجاری آواتار چیزی در حدود یک دهه است که همانند یک معدن طلای دست نخورده باقی مانده است، بنابراین حتی اگر آواتار ۲ به سودی برابر با نصف پیش‌بینی‌های دیزنی هم دست یابد باز هم توانسته خوش بدرخشد. با سرمایه‌گذاری‌هایی که دیزنی بر روی این پروژه انجام داده شاید، آواتار ۲ بتواند در آینده به فرنچایز پرچم‌دار این کمپانی تبدیل شود و کاری کند که دیگر، سایر کمپانی‌ها یارای مقابله با آن را نداشته باشند و تنها رقبای این فیلم، سایر فیلم‌های خود کمپانی دیزنی باشند.

منبع: screenrant

دیدگاهتان را بنویسید

«آواتار ۲» یکی از مهم‌ترین فیلم‌هایی آتی دیزنی است و می‌توان گفت که این اهمیت تنها به خاطر فروشی که این فیلم قطعا در گیشه خواهد داشت نیست.

تقریبا پس از گذشت ۱۳ سال از اولین فیلم «آواتار» که در سال ۲۰۰۹ ساخته شد، جیمز کامرون سرانجام دوباره به این فرنچایز بازگشته تا حال که دیزنی، کمپانی فاکس قرن بیست‌ویکم را خریداری کرده، یکی از محصولات پرفروش دیزنی را تولید کند. البته قطعا آواتار تنها دلیل خرید کمپانی فاکس توسط دیزنی نبود، اما می‌توان گفت که فیلم‌های جیمز کامرون فرصت بزرگی را در اختیار کمپانی دیزنی قرار خواهند داد و این فرصت با انتشار فیلم آواتار ۲ در سال ۲۰۲۲ و فروش بی‌نظیری که خواهد داشت بیش از پیش خودش را نشان خواهد داد.

آواتار ۲ برای دیزنی اهمیت شگرفی دارد

آواتار

فیلم علمی-تخیلی حماسی آواتار که داستان آن به روایت تلاش انسان‌های قرن بیست‌ودوم می‌پردازد که می‌خواهند یک ماه قابل سکونت را در یک سیستم ستارهای دورافتاده تصاحب کنند، بیشتر به خاطر جهانی که خلق نموده، جلوه‌های بصری فوق‌العاده یا خط داستانی‌اش شناخته نشده، بلکه به‌عنوان پردرآمدترین فیلم تاریخ در ذهن‌ها جا افتاده است. این فیلم که به پرفروش‌ترین فیلم تمام دوران تبدیل شده با پیشی گرفتن از فیلم عاشقانه «تایتانیک» که در سال ۱۹۹۷ ساخته شد، توانست این عنوان را از آن خود کند و به‌عنوان بهترین فیلم تاریخ گیشه شناخته شود. با توجه به اینکه دیزنی در حال حاضر با دنیای سینمایی مارول در رقابت است، خرید مجموعه‌ی آواتار تنها دارایی‌ این استودیو است که می‌تواند موفقیت این کمپانی را در گیشه تضمین نماید.

گویا شرکت فاکس به واسطه حمایت مالی و فرهنگی دیزی از آواتار قرار است، آواتار ۳، ۴ و ۵ را در شش سال آینده ساخته و پرداخته کند زیرا با توجه به اینکه بیش از یک دهه از دنیای مملو از هیولای آواتار می‌گذرد، قطعا سرمایه‌گذاری بر روی فرنچایزی که تنها یک دنباله داشته باشد برای دیزنی چندان سودآور و معقول نخواهد بود. شاید دیگر مخاطبان همانند سال ۲۰۱۰ منتظر انتشار آواتار ۲ نباشند اما گویا دیزنی از میزان فروش فیلم مطمئن است که تا این حد بر روی آن سرمایه‌گذاری کرده است. بنابراین آواتار ۲ برای دیزنی چیزی بیش از فروش یک میلیارد دلاری در گیشه می‌ارزد زیرا دیزنی برای بلندمدت بر روی این فرنچایز سرمایه‌گذاری کرده است.

بیشتر بخوانید
۱۰ شخصیت به‌یادماندنی‌ برتر کارتون‌های دهه‌ ۸۰ میلادی

دیزنی برای موفقیت بیشتر در گیشه بر روی آواتار ۲ و دیگر دنباله‌های این فرنچایز شرط‌بندی کرده است

آواتار

دیزنی به جای رزرو تاریخ‌های اکران سودآورتر برای فیلم‌هایش، کریسمس را به انتشار آواتار ۲ اختصاص داد. آواتار ۲ که در تاریخ ۱۶ دسامبر ۲۰۲۲ به نمایش در خواهد آمد، درست در همان تاریخی اکران خواهد شد که فیلم‌های پرفروشی مانند «مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست» در سال ۲۰۲۱ به نمایش درآمدند. مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست اولین فیلمی بود که پس از «جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر»، توانست به فروش بیش از یک میلیارد دلار در گیشه دست یابد و عجیب اینکه «جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر» هم در کریسمس اکران شده بود. در واقع گویا تمام فیلم‌هایی که در ماه دسامبر اکران می‌شوند به فیلم‌های پرفروشی تبدیل می‌شوند و رزرو پنجره زمانی دسامبر برای این دنباله نشان‌دهنده‌ی سرمایه‌گذاری عظیم دیزنی بر روی این فیلم است.

در واقع دیزنی به جای سرمایه‌گذاری روی فیلم‌هایی نظیر «لایت یر» یا «ثور: عشق و تندر» و گنجاندن آن‌ها در بازه زمانی کریسمس، تمام تلاش خود را کرده که تماشاگران را وادار کند تا در کریسمس به تماشای «آواتار ۲» بیایند. دیزنی نه تنها پیش‌بینی کرده که آواتار ۲ تنها در یک روز درآمدی معادل یک میلیارد دلار را برای این کمپانی به ارمغان خواهد آورد، بلکه برای تولید سه دنباله دیگر این فرنچایز تا سال ۲۰۲۸ نیز سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام داده است. البته اگر استودیوهای دیگر به جای دیزنی بودند قطعا پس از مشاهده‌ی نحوه‌ی استقبال از آواتار ۲ تاریخ انتشار دنباله‌های بعدی را مشخص می‌کردند، اما دیزنی دسامبر سال ۲۰۲۴، ۲۰۲۶ و ۲۰۲۸ را به‌عنوان تاریخ انتشار آواتار ۳، ۴ و ۵ در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید
۱۰ سکانس پایانی فیلم‌های ابرقهرمانی که کل فیلم را خراب کردند

به نظر می‌رسد که دیزنی تا حد زیادی بر روی میزان فروش این دنباله‌ها حساب کرده مگر اینکه آواتار ۲ تمام نقشه‌های این کمپانی را نقش بر آب کند. با اکران آواتار ۲ و تمامی دنباله‌های بعدی فرنچایز کامرون در پنجره زمانی کریسمس، دیزنی آواتار را به پرچم‌دار کمپانی خود تبدیل کرده که موفقیت این کمپانی را حداقل تا شش سال دیگر در گیشه تضمین می‌کند.

آواتار نه فقط به خاطر پرفروش بودن بلکه به خاطر تم پارک مانندش برای دیزنی مهم است

آواتار

در حالی که خرید آواتار ۲ به‌عنوان یک فیلم دنباله‌دار در سال ۲۰۱۰ همانند تصاحب یک معدن طلا بود، اما می‌توان گفت که اهداف دیزنی برای این فرانچایز بسیار فراتر از مشاهده این فرنچایز به‌عنوان یک فیلم سینمایی بود. حتی در سال ۲۰۱۶، «آواتار ۲» به‌عنوان گل سرسبد کمپانی فاکس و تنها برگ برنده‌ای که سبب شده بود خرید این کمپانی از نظر دیزنی به صرفه باشد توصیف شد، اما این امر فقط به دلیل پرفروش بودن آن در گیشه نیست. بلکه دیزنی به آواتار ۲ و سایر دنباله‌ها به‌عنوان یک فرصت استثنایی برای تولید فیلم‌هایی در پارک‌های مصنوعی می‌نگریست. هم اکنون دیزنی این فرصت را پیدا کرده که جامعه گسترده‌ای را در درون یک فضای پارک مانند خلق کند و طرفداران فیلم‌های آواتار را با دنیای خیالی جذابی آشنا کند که شاید در رویاهایشان نیز نتوانند آن را مشاهده کنند.

با خرید آواتار، دیزنی امیدوار است که دنیای پاندورا را به تجربه سیر و سفر به درون یک پارک عظیم تبدیل کند که شاید با دنیای خیالی هری پاتر قابل مقایسه باشد در واقع آواتار یک مزیت دیگر هم دارد که سایر فرنچایزها از آن بی‌بهره هستند و آن این است که این فیلم، داستان انسان‌هایی را روایت می‌کند که خودشان را با استفاده از آواتارها به درون دنیای دیگری فرستاده‌اند. بنابراین این فیلم به تماشاگران این پارک عجیب و غریب اجازه می‌دهد تا جهان را از دید یک فناوری بصری پیشرفته مشاهده کنند. لذا پس از انتشار آواتار ۲، دیزنی می‌تواند جاذبه‌های دنیای خیالی پاندورا را هر روز بیشتر و بیشتر کند تا مخاطبان و علاقه‌مندان بیشتری را به سمت خود جلب نماید.

بیشتر بخوانید
رتبه‌بندی همه‌ی فیلم‌های جیمز کامرون؛ خالق «تایتانیک» و «آواتار» (فیلم‌ساز زیر ذره‌بین)

آیا سرمایه‌گذاری دیزنی بر روی آواتار به سودش خواهد بود

آواتار

دیزنی در حال سرمایه‌گذاری بخش باورنکردنی از سرمایه خود بر روی فرنچایز آواتار است و به‌شدت از این فرنچایز حمایت می‌کند و موفقیت آن را تضمین شده می‌داند؛ اما از طرف دیگر بسیاری تصور می‌کنند که به خاطر وقفه طولانی که در تولید دنباله‌های بعدی رخ داد، این فرنچایز طرفداران پر و پا قرص خود را از دست داده است. با این حال، شهرتی که آواتار برای خودش دست و پا کرد قطعا سبب می‌شود که بخش قابل توجهی از بینندگان گیشه ۲۰۰۹ برای تماشای این دنباله در سال ۲۰۲۲ راهی سینماها شوند. دنیای پاندورا در سال ۲۰۰۹ از نظر تکنولوژیکی فوق‌العاده پیشرفته بود، اما فناوری سینمایی از آن زمان به بعد به‌شدت متحول شده و لذا جلوه‌های بصری کامپیوتری دیگر همانند قبل برای تماشاگران جذاب نیستند. علاوه بر این، آواتار (۲۰۰۹) با پایانی کاملا مشخص به اتمام رسید، در حالی که دنیای گسترده آواتار قطعا فضایی را برای کاوش باقی خواهد گذاشت؛ لذا باید دید که آیا مخاطبان از تماشای فیلمی که در نهایت باز هم سؤالاتی را در ذهنشان ایجاد کند لذت خواهند برد یا خیر.

با این حال، موفقیت آواتار بیشتر به مضامینی که این فیلم ارائه نموده، جلوه‌های ویژه و فناوری منحصربه‌فردش که برای مخاطبان سرگرم‌کننده بود بازمی‌گردد. بنابراین کیفیت منحصربه‌فرد و جلوه‌های بصری خیره‌کننده دنباله‌های آواتار قطعا بسیاری از تماشاگران را راهی سینماها خواهد کرد. البته این امر چندان غیرمنطقی هم نیست زیرا آواتار ۲ یکی از بزرگ‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲ به شمار می‌آید. بنابراین اگر آواتار ۲ نتواند فروش خوبی در گیشه داشته باشد قطعا این موضوع یکی از شگفتی‌های تاریخ‌ساز خواهد بود. کامرون، پیش‌تر خودش را ثابت کرد و کم و بیش دیزنی از شرط‌بندی‌اش بر روی این کارگردان حرفه‌ای مطمئن است. بنابراین در کل می‌توان گفت با وجود کامرون در پشت دوربین و استفاده از جلوه‌های ویژه مسحور کننده و به کارگیری فناوری بسیار پیشرفته‌، تاریخ انتشار کریسمس و فضایی همچون پارک، به نظر می‌رسد فرنچایز آواتار بتواند تمامی انتظارات را برآورده نماید.

بیشتر بخوانید
۱۰ فیلم برتر زیرژانر «نبرد سلطنتی» (بتل رویال) بر اساس رتبه‌بندی IMDb

در حالی که پیش‌بینی این موضوع که آیا جهان آواتار می‌تواند همانند دنیای سینمایی مارول محبوبیت یابد یا نه سخت است، اما قطعا سرمایه‌گذاری‌های بی‌حد و حصر دیزنی سبب می‌شود که آواتار چیزی فراتر از یک فیلم عادی باشد و قطعا همین امر محبوبیت این فرنچایز را در بین مردم افزایش خواهد داد. نام تجاری آواتار چیزی در حدود یک دهه است که همانند یک معدن طلای دست نخورده باقی مانده است، بنابراین حتی اگر آواتار ۲ به سودی برابر با نصف پیش‌بینی‌های دیزنی هم دست یابد باز هم توانسته خوش بدرخشد. با سرمایه‌گذاری‌هایی که دیزنی بر روی این پروژه انجام داده شاید، آواتار ۲ بتواند در آینده به فرنچایز پرچم‌دار این کمپانی تبدیل شود و کاری کند که دیگر، سایر کمپانی‌ها یارای مقابله با آن را نداشته باشند و تنها رقبای این فیلم، سایر فیلم‌های خود کمپانی دیزنی باشند.

منبع: screenrant

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا